Verhuisd! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Max & Marieke - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Max & Marieke - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Max & Marieke

21 September 2014 | Bonaire, Kralendijk

Heey lieve familie en vrienden!

Tegen velen van jullie heb ik steeds gezegd dat ik geen blog bij zou gaan houden, omdat ik dan het gevoel zou hebben dat ik iets ‘moest’ doen. Nou, dat gevoel heb ik wel, maar heb er lekker een maand niks mee gedaan! Begin al aardig Bonairiaans te worden hoor. Geen zin is gewoon lekker niet doen. Dat geldt natuurlijk niet voor alles, maar te laat komen is hier bijvoorbeeld normaler dan op tijd komen.

We zijn vandaag verhuisd, dus ik vond het nu wel echt ’s tijd om weer wat te laten horen. We wonen in een appartementencomplex met uitzicht op zee, echt ongelofelijk mooi! Hier zullen we de komende 10,5 maand verblijven. Nu zijn pas echt alle koffers uitgepakt en begint het leven, inclusief schoonmaken, opruimen e.d.. Max start vannacht met zijn eerste nachtdienstenblok, dus de eerste vier nachten verblijf ik hier alleen, gelijk de vuurdoop. Viel net de stroom uit. Konden we niet koken, geen internet, geen licht, niks! Dus met onze iPhone lamp door het huis (het is hier om 19:00u donker), Max om zich klaar te maken voor werk, ik om te ontsnappen uit dit donkere hok wat ik nog niet goed ken. Na ong. 1,5 uur sprongen ineens de lampen aan gelukkig! Anders was ik de eerste avond gelijk gevlucht uit ons nieuwe huisje haha.

Ons nieuwe adres is:
Bulevar Gobernandor Nicolaas Debrot 41, app 202 (Bulevar Gob. N. Debrot)
Kralendijk, Bonaire, Caribisch Nederland.

Zo, dat is me nog eens een adres he!
Er staan voor dit jaar inmiddels al vier bezoekjes gepland, eerst over drie weken m’n vader, Marloes, Melissa, Charlotte & Tim en Hanneke & JP, daarna Robert (vriend Max) en dan Wanda & Karel (schoonzus en -broer). We kijken er naar uit om jullie te ontvangen en te kunnen laten zien waar we leven.

De afgelopen weken hebben we ons weer supergoed vermaakt. Voor mij geldt natuurlijk doordeweeks werken, wat betekent dat het weekend echt een rol speelt, kijk er ook altijd erg naar uit. Lekker naar het strand, surfen, zwembad, snorkelen, borrelen, BBQ-en, naar open-air-bios en noem maar op. Laatst hebben we gesnorkeld in een grot. Heel gek, want door een grot wandelen heb ik vaak gedaan, maar nu dus in bikini met snorkel en zaklamp onder water kijken en ook zelfs een stuk onder water gezwommen om in een andere ‘kamer’ terecht te komen. Best eng, maar heel gaaf!

Morgen staat er kanoën op het programma, volgend weekend naar Curacao en op 5 oktober is hier een feestweek welke begint met een zwemmende oversteek van Bonaire naar Klein Bonaire, ongeveer 800 meter. En wie had het ooit gedacht… ik doe mee. Heb een deal gemaakt met een paar meiden hier dat we gewoon meedoen. Haaien, kwallen en alle andere enge beesten waar ik héél bang voor ben: HERE I COME!

Verder zijn er weinig nieuwe avonturen. We vinden onze weg, beginnen de taal een beetje te spreken, wennen steeds beter aan ons werk en houden van het lekkere weer, het eten, de leuke mensen, de zonsondergangen en de veelzijdigheid van het land; nog lang niet alles ontdekt.

Hoe gaat het in NL? Lekker aan het nazomeren hoorden we? Verder nog nieuwtjes, dingen die we wellicht niet meekrijgen op dit eilandje?

Veel liefs van ons

  • 21 September 2014 - 16:05

    Britt:

    Hoi lieve M&M,
    Wat fijn dat jullie verhuizing goed verlopen is. En weer heel erg paradijselijk als ik het zo lees. Heerlijk genieten daar :) naast het werken ook genoeg leuke dingen te doen. Heel veel plezier daar en ik kijk uit naar jullie volgende update.
    Liefs Britt

  • 21 September 2014 - 18:06

    Marinette:

    Mooi huis, super uitzicht, lekker bruin kleurtje, feestjes op het strand, antilliaan worden, schitterende leren ligbank, deur volgeplakt met kaarten, SCHOENENREK (ruimte eerlijk delen hoor), zwembad, mugvrije slaapkamer, auto, fiets, snorkels. kortom, meer dan genoeg opwinding en genietgehalte lijkt me.
    Niet dus: gewoon doorgaan met enge dingen doen (zwemmen tussen de haaien, grotduiken, geit eten).
    Zucht... maar stiekem wel trots en een beetje jaloers :)
    Dikke kus

  • 22 September 2014 - 14:20

    Frits:

    Hoi Marieke,
    als je al die foto's ziet zou je bijna vergeten dat jullie hier naar toe zijn gegaan voor (de ervaring van ) het werken op Bonaire. Maar het is ongetwijfeld afzien - naast het zwembad, op het strand, tijdens het snorkelen en bij de BBQ. Dat lijkt me allemaal heel zwaar. Maar waarom je dan ook nog eens 800 meter gaat zwemmen... lopend is dat al een heel eind .. wel STOER !
    Het wordt tijd voor een inspectie op locatie....

    Groeten van (als Wanda je schoonzus is) je schoonvader :-)
    xx

    Hadi Max, ik vind jouw vier nachtdiensten ook heel heftig voor je, maar daarna kun je weer surfen snorkelen etc.. Klinkt toch beter dan een kantoorbaantje

    All the best, bo tata (i ainda kere it)


  • 25 September 2014 - 11:39

    Sam:

    Ook al voelt het voor jou als een 'must', het is leuk om te lezen hoor! Zo te lezen zijn de weekenden daar te kort om alles te doen! Heerlijk!!
    800 meter zwemmen is niet niks, maar wat ik me afvraag.. hoe ga je terug? haha..
    Blijf er lekker van genieten!!

    Dikke kus en knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max & Marieke

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 8415

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 31 Augustus 2015

Een jaartje samen weg

Landen bezocht: