De eerste week als toerist - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Max & Marieke - WaarBenJij.nu De eerste week als toerist - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Max & Marieke - WaarBenJij.nu

De eerste week als toerist

Blijf op de hoogte en volg Max & Marieke

31 Juli 2014 | Bonaire, Kralendijk

Hey lieve geïnteresseerden!

Inmiddels zijn we alweer bijna een week op Bonaire. We hebben een hele goede reis gehad en de ontvangst op de luchthaven was ook leuk, er stonden twee mensen ons op te wachten met het welbeloofde bordje met mijn naam erop, Max’ naam helaas niet, dus die hoopt dat alsnog een keer mee te maken. ’s Avonds meteen met collega’s van Max aan het water gegeten en genoten van het mooie uitzicht.

We wonen nu nog in een hotel in het centrum van de hoofdstad Kralendijk, tegenover het ziekenhuis. Omdat er appartementen tekort zijn wachten we hier tot er een plekje vrij komt. We hopen dit weekend te kunnen verhuizen. Aan de ene kant is een hotel natuurlijk fijn, want je hebt echt het vakantiegevoel! Maar het jammere is dat je veel geld kwijt bent aan eten en je niet je eigen plekje hebt waar je lekker je koffers uit kunt pakken en kan gaan rommelen als je wat tijd over hebt. We wachten dus nog even af. Over twee maanden zullen we weer (ja, alweer!) gaan verhuizen naar een huisje dat we zelf moeten regelen, en dat wordt hoogstwaarschijnlijk met zwembad, want dat staat met de temperaturen hier hoog op ons prioriteitenlijstje.

De eerste dagen op het eiland zijn we echt toerist in eigen land (dat klinkt raar, maar het is waar) geweest. Te voet kun je alleen op weinig plekken komen, omdat lange wandelingen met deze temperaturen niet fijn zijn, dus we hebben al een auto gekocht, zie foto’s. We waren gelijk verliefd, het is een stoere, witte, mini jeep, met 4 x 4 zelfs! Al heel wat strandjes gezien, gesnorkeld, het zuidelijke deel van het eiland gezien en de daarbij behorende typisch Bonairse dingen tegengekomen; flamingo’s (heeel veel en ze zijn echt heel erg zalm!), geiten, ezels, kippen, zoutpannen, slavenhuisjes, cactussen en leeggevroten bomen in gortdroge omgeving. Het binnenland is vooralsnog niet erg boeiend, maar de kust en zonsondergangen daarentegen wekken keer op keer onze verbazing, echt prachtig. En het weer bevalt ons ook goed. Zo goed dat we kippenvel krijgen in de airco en in onze kamer soms de airco dus niet aan hebben. De wind is ook een erg fijne manier van afkoeling als je buiten bent.

Vrijdag starten we beiden met werken. Max heeft de meeste van zijn collega’s al ontmoet, dat zijn op dit moment zeven Nederlandse arts-assistenten, een gezellige groep. Ik heb de collega die ik ga overnemen ook ontmoet, morgen krijgen wij (ik en de andere kinderverpleegkundige die een aantal maanden blijft) de overdracht en vanaf vrijdag moeten we de boel overnemen. We hebben al een rondleiding door het ziekenhuis gehad. Klein en gedeeltelijk modern. Dat is een korte beschrijving, maar voor nu de beste. In de volgende blog zal ik meer vertellen over ons werk, maar dat moeten we eerst zelf ondervinden :-)

Hoe is het in ons natte landje? Ik heb wel wat foto’s voorbij zien komen… we zijn aan een natuurrampje ontsnapt begrijp ik ;-)

Liefs, Max

• 31 Juli 2014 - 00:43

Tanja:

Dat klinkt allemaal fantastisch! Al vast succes met starten vrijdag. Lfs vanuit een warm en zonnig Frankrijk. (Wij zijn ook benieuwd naar de waterstand in NL....) xxx

• 31 Juli 2014 - 05:49

Sylvana&Laurens:

Hey Max&Marieke, leuk om te zien dat het jullie gelukt is om daar te gaan werken! Veel succes en plezier!
    Maak er een mooi avontuur van :)

• 31 Juli 2014 - 07:24

Marian:

He Max en Marieke,
    Leuk om wat van jullie te horen. Nog veel plezier en succes in het ziekenhuis he!
    X

• 31 Juli 2014 - 07:30

Janita:

O super hoor, gewoon al web masker en een auto gekocht :) veel succes met jullie eerste werkdag!

• 31 Juli 2014 - 07:38

Sam:

De foto's voorspellen veel goeds! Gaat helemaal goed komen! Ik ben benieuwd naar jullie werk! Veel plezier nog, en succes met verhuizen alvast..
    Dikke kus

• 31 Juli 2014 - 08:24

Monique Brattinga:

Al net zo gekleurd als de echte MenMs? Geniet er lekker van het is hier ook soms tropisch warm. .. Liefs Monique en de rest

• 31 Juli 2014 - 08:48

Janet:

Leuk om te lezen!!!
    Geniet lekker en beiden succes met werken!
    Groetjes Janet

• 31 Juli 2014 - 08:54

Britt:

Hoi M&M! :) De foto's zien er heerlijk uit. Wat een mooi eiland! Veel succes morgen met de eerste werkdag, hopelijk in het ziekenhuis ook goede airco.
    En.... houd jullie mailbox in de gaten, de eerste nieuwsbrief is in aantocht :D
    Liefs

• 31 Juli 2014 - 09:34

Wendy:

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Wat ziet het er heerlijk uit als je naar de foto's kijkt! Echt even een vakantie voor jullie aan de slag moeten. Succes met het werken vanaf morgen! Benieuwd hoe het gaat bevallen. Liefs

• 31 Juli 2014 - 10:52

Irene:

Mooi om te lezen. Handig, zo'n auto lijkt me inderdaad erg prettig. Dat huis met zwembad komt er vast wel en anders is er die heerlijke zee altijd wel in de buurt, misschien wel beter dan zo'n chloorbad. Fijn dat je al wat collega's ontmoet hebt, dat maakt het opstarten morgen vast gemakkelijker'. SUCCES! De foto's zien er heerlijk tropisch uit.

• 31 Juli 2014 - 11:34

Laura:

Heerlijk verhaal! Heerlijke fotos! En herkenbaar! Geniet ervan toppers. Ik hou jullie in de gaten :)! Toffe auto en idd zeker nodig daar!

• 31 Juli 2014 - 18:40

NiLi:

Hoi Max en Marieke...
    net jullie link ontvangen van Tanja.. we gaan jullie volgen...
    Heel veel werkplezier daar.. en aanbeveling van een öude rot"....
    Ga je duikbrevet halen... nergens zo mooi als daar!!

• 01 Augustus 2014 - 16:11

Melissa:

Heel veel plezier!!

Ik ben nu al jaloers op jullie als ik de foto's zo zie, ik kijk echt uit om straks weer gezellig bij jullie te zijn en ook van het mooie Bonaire te mogen genieten.

Kus kus
    Je bonus zusje!

Tot over een kleine 3 maanden!!!

• 01 Augustus 2014 - 21:04

Loes (r2):

Hoe relaxed m en m!
    Dat ziet er heerlijk uit!
    Benieuwd naar de rest, spannend.
    Suc6
    Xx loes

• 01 Augustus 2014 - 21:49

Hanneke:

Klinkt al helemaal top! En heerlijke zomerse foto's!
    Ben benieuwd naar jullie werk.
    Succes!! X

• 03 Augustus 2014 - 15:04

Truus:

Hoi Marieke en Max

Het ziet er allemaal fantastisch uit. Marieke blijft nog steeds gek doen, net als vroeger.
    Succes met werken.

• 11 Augustus 2014 - 11:22

Ria:

Van oma en opa Mast jullie link doorgekregen. Wat een prachtige plaatjes van jullie en Bonaire! We gaan het volgen hoe het werk gaat verlopen. Tot nu toe was het alleen maar genieten. Veel succes!